Salı, Mart 3

TRT Yuti mi ?

Hulki Cevizoğlu pek beğendiğim bi isim değildir açıkcası. Ancak bugünkü köşesinde öyle bir yazı yazmış ki akıllara zarar verir. Kürtçe tv den sonra şimdi sırada ermenice tv varmış. Yıl sonuna kadar yayına geçeceği ifadesi haberi sağlam kaynaklardan olmadığı yönüne çekiyor ancak yine böyle birşeyin düşünülebilmesi bile abesle iştigaldir. Hocalı katliamı ile ilgili bi yazı yazmıştım. Orada dediğim gibi hala duyarsız ve tepkisiziz. Ancak içimizde ki ermeni kırmaları buna sevinecektir ve ne kadar hoş görülü ve aydın bir karar olduğunu ifade edecektir. Tabi başta Pamukyan olmak üzere. Böyle şeyleri Trt yutiyi ama halk neden yuti onu anlamak güç. Hulki Cevizoğlu'nun yazısı şöyle :

Dağılmakta olan “Avrupa Birliği” (AB) istedi, “TRT Şeş” (TRT Kürt) kuruldu. Önemli bir “açılım” (!) yapıldı ve “değişime direnenlerin” (!) yüzüne bir tokat gibi indi. Tokatın sesi, ta Meclis’te yankılandı. DTP denen partinin Genel Başkanı Kürt “Ahmet Türk” , Kürtçe konuşma yaptı. Açılım devam etti!..“Açılımlarımız” ve “değişimimiz” devam ediyor!..Şimdi de, yeni hayırlara vesile olması beklenen bir kanal daha geliyor. “TRT Yuti” (TRT 7).
ERMENİCE TELEVİZYONUMUZ OLUYOR!..

Ne olduğunu anlamadınız tabii. Sıkı durun açıklıyorum.Devletin televizyonu, batmakta olan AB’nin isteğiyle “Ermeni televizyonu” kurma kararı aldı!..Kürtçe TV’den sonra Ermenice TV’miz olacak.Yukarıdaki adı ben koydum. “TRT Kürt” ya da “TRT Şeş” denen Kürtçe kanal, TRT’nin 6. kanalı. Ermenice yayın yapacak kanal da bunun ardından 7. kanalda yayın yapar herhalde. Araştırdım, Ermenice yedi “yuti” demekmiş. Kanalın adı belki de “TRT Hinı”(TRT 9) olur!..TRT’den aldığım bilgiye göre, bu kanal yıl sonunda yayına başlayacakmış. “Be Xêr Be” diyecektim. O, Kürtçe. “Hayırlı olsun” un Ermenice’sini Google’da bulamadım. Nasıl olsa, yıl sonundaki ilk açılış yayınında AKP’den öğreniriz!..

Hiç yorum yok: