Pazartesi, Eylül 28

Provakatörler Futbolada Bulaştı

Diyarbakırspor başkanı Çetin Sümer’in dedikleri şunlar :

“Diyarbakırspor olarak toplumsal barışı destekler noktadayız. Ama buna rağmen PKK’lı gibi gösteriliyoruz. Bu durum zoruma gidiyor. Bu göreve, kulüp onların himayesine girmesin diye geldim. Maçı, Apo’nun takımıyla MHP’nin takımı arasında oynanıyormuş gibi bir hale getirdiler. Tribünlerde Türk bayrakları açtılar. Ben de o bayrak altındaki bir insanım.”

“Bursa’da yaşananlar daha önce de başımıza geldi, bugün de geliyor, yetkililer böyle ilgisiz kaldıkça yarın da gelmeye devam edecek. Artık statlarda kan akmaya başladı. Daha fazla kan akmaması için yapılacak en doğru işlem, takımı ligden çekmek. Toplumsal barış adına, ülke futbolunu sıkıntıya sokmamak adına gerekirse Diyarbakırspor’u ligden çekeriz.”

“Bursa’da benim 25 taraftarım yaralandı ama kimse bir şey yapmadı” diye konuştu. Başkan Sümer ayrıca “Bursa tribünleri koltukları sökerek taraftarlarımızın üzerine attı. Benim taraftarım o koltukları sahaya atınca sanki olayı onlar çıkarmış gibi gösterildi”


Bursaspor taraftar sitelerinde biraz gezindim. Onların söyledikleri ise şöyle :

“Yazacak çok şey ama. . ben o akşam oradaydım. seyretmeyen yorum yapmasın bence. Diyarbakırlıların hepsi olayı hala tahrik ediyor. Bursa stadını bilen varsa iki seyirci arasında 50 metre var. o plastik koltuklar 50 m gitme ihtimali var mı? Ayrıca istiklal marşında sol el kaldırıp zafer işareti yapmak nasıl bir iştir ya. . herkes bilir istiklal marşından sonra Türkiye diye her statda bağırılır. bunlar o akşam "oh" çektiler. Çekilin gidin bence. . ülkede kurtulsun süper ligde.”

“evet gerçekler bunlar değil. ben de ordaydım fakat koltukları söküp bize attılar taşlar üstümden geçti. . ama diyarbakır başkanı bursaspor taraftarı başlattı diyor. gerçek bu değil. . istiklal marşında oturan biz değildik. . teller olmasa acaba bunları yapabilcekler miydi ?? onu merak ediyorum.”

“Başkan İstiklal marşımız ıslıklanırken kılını kıpırdattımı acaba!!Ben o kulübün başkanı olcam İstiklal Marşımızı ıslıklıyanların başına yıkardım o trübünü. . En başta kendi kapını temizle”

“Arkadaşlar o maçta bende vardım adamlar önce pkk bayrağı açtı sonra koltukları söktü busaspor taraftarına attı o da yetmedi pkk ya tezahurat etti daha ne olacak”

“Ben acaba başka maçtamıydım diyarbakırlılar taşkınlık çıkarttılar koltuk ve hatta taş yağdırdılar açık tribüne, bursaspor taraftarı suçlu olmuş bursaspor taraftarı pkk aleyhine ankaragücü maçındada kasımpaşa maçındada ve her maçta yapmaktadır yarası olan gocunur arkadaşlar !!!


Yorum yapacak çok şey var. Ancak Diyarbakırspor adı üstünde spor klubüdür. Böyle tahrik edici beyanatlar vermeyi artık bırakmalı ve başarılı giden takımlarını daha başarılı kılmaya çalışmalıdırlar. Önce bir iğne almalı kendine batırmalı, sonrasında ise başkalarının hatalarını aramalı. Maç MHP ile Aponun takımı arasında oynanıyor sanki söylemi ise bilinçaltının dışa vurumudur.


Hiç yorum yok: