Salı, Ekim 27

Adil, Eşit ve Güvenlikli Ortam

SORU: Hocam maçı niçin tatil etmediniz?
GEZER: Müsabaka için ısınmaya çıktık. 25 dakika boyunca saha içindeydik. Bize ne küfür edildi, ne de bir cisim atıldı. Evet bir takım cisimler sahaya atıldı ama;
1- O cisimler bize yönelik değildi.
2- Oyuncuları etkileyecek konumu yoktu.
3- Yardımcı hakemim için Acıbadem Hastanesi’nden doktorlar geldi. Travma geçirmediğini, çabuk tedavi edebileceklerini ifade ettiler. Ben de defalarca sordum;
- Hocam iyi misin..
- Hocam maça çıkabilir misin...
SORU: Ne yanıt verdi?
GEZER:Her defasında iyi olduğunu söyledi. Tansiyonunu ölçtürdüm. Karşılaşmalar için bize verilen bir talimat var. “Adil, eşit ve güvenlikli bir otam yoksa maçı iptal edin” derler. Burada herhangi bir oyuncu sakatlanmadı. Deplasman takımının güvenliğini etkileyecek bir ortam yoktu. Ve yardımcı hakem hastenelik olmamıştı.
SORU: Ama ya hakeme gelen cisim.
GEZER: Münferiden yapıldı. Çünkü bizi etkileyen olumsuz şart yoktu. Bize küfür edilse, bize yönelik bir eylem olsa tamam. Ama yardımcı hakemim müsabakaya çıkamasa, beyaz bandaj ya da fileyle sahaya çıksa tatil ederdim. Kaldı ki bilinci son derece açık bir şekilde devam etti.
SORU: Soyunma odasında ne düşündünüz?
GEZER: Şimdi soruyorum. Bunu kendi kendime de sordum çünkü. 50 bin kiyi o stada gelmiş. Maçı tatil etsem binlerce insan protesto yürüyüşü yapacak, camlar çerceveler indirilecek.
SORU: Maça devam kararını hem de hakem, hem de bir polis memuru olarak verdiniz galiba.
GEZER: Tabii ki o durumda var. Düşünün 3 cana mal olsa ne olurdu? Müsabaka oynanırken o cisim atılsa ve hakemin kafasına gelse, hem televizyon başında, hem de stattaki herkes maçı niçin tatil ettiğimizi görecekti. Oysa bu olayda sadece TV’den izleyenler gördü. TV’den maç izleyenlerin yüzde 80’i son 5-10 dakika da ekran başına geçer. Tatil etsem, ekran başındakiler bir şey görmedikleri için anlayamayacaklar. Oysa bu olay müsabaka içinde olsa, “Fenerliler attı” diyecekler ve taraftarlarına kızacaklardı. Ve niye tatil kararı verdiğimi anlayacaklardı. Şimdi soruyorum ortada gözükmeyen ve neredeyse kimsenin anlamadığı bir olayda tatil kararı verilmesi doğru mu? Benim vicdanım o kadar rahat ki.. Çok büyük olayları önlediğim kanaatindeyim

1 yorum:

ayşegül dedi ki...

vicdanın tabi rahat olur çanağını yaladığın takım kazandı..sende elinden geleni yaptın..yaa size boşuna i... hakem demiyolar öylesiniz..ne yaptın münyamin merak ediyorum maçtan sonra koşarak azizenin kuçağınamı oturdun..sizin gibi hakem yerin dibine girsin