Perşembe, Temmuz 22

Ortaya Karışık

Arda Turan gurbetçilerle kavga ediyor. Taraftarlar sabır sınırlarını zorlayan kelimeler kullanmış. Sonuçta Arda’da insan ve henüz 23 yaşında. Tasvip edilmeyecek olaylar yaşandı maç sonu. Utancımdan tv yi kapattım gecenin bi yarısı. Taraftar Arda’nın bindiklerini sayıyordu en son.

Bu olayların sorumlusunu bulmak istersek sonuca ulaşamayız. Sonuç birazda bizde. Türk gelenek göreneklerine göre bilinçaltımızda para veren veya fedakarlık yapan her kimse istediği gibi davranır mantığı var. Bu psikoloji küçüklüğümüzde cami hocaları ile başladı, okulda öğretmenlerle devam etti, ünversitede osym adı altında çıktı bu otoriter zihniyet. Çalışma hayatında patron figürü ile gördük karşımızda. Eti senin kemiği benim sözü bizi net anlatan bi cümledir.

Demem odur ki; suçlu hepimiziz. Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş vs bir takımın taraftarıda bu çirkin tepkiyi vermiştir futbolcusuna.

Birazda özeleştiri yapayım :
Rijkaard geldiğinde çok ümitliydim ondan. Nede olsa Barca temelini atan antrenör apoleti vardı göğsünde. Fakat zaman ilerledikçe soğudum. Seçimleri ve maç içindeki taktik tercihleri benim düşünceme ters geldi. Bir türlü hazmedemedim. Geçtiğimiz sezonun sonlarına doğru nefrete döndü açıkcası. Başarılı olacağınıda düşünmüyorum hala. Mantığı ve yapmak istedikleri bizim futbol gerçeklerimizle örtüşmüyor. Ve bu yüzden 20 sene sonra bi Rijkaard vardı denediği garip taktikler ve değişikliklerle takımın canına okudu, ancak şimdi gelmiş olsa başarılı olurdu diyeceğim gibime geliyor. Hatta bazı platformlarda kendisine hakaret dahi ettim. İşi abartıp ben daha iyi biliyorum diye bile düşündüm kimi zaman.

Bu yazıyı neden yazdım bilmiyorum. Sanırım derbi mağlubiyetinin acısı hala çıkmadı. Biz bunları hak etmedik ulan !

Resim ne alaka diyenleriniz olabilir. Özlem sadece özlem.

Hiç yorum yok: