Cumartesi, Temmuz 3

Uruguay 1-1 Gana (pen 4-2)

Dün akşam Türkiye oynasa ancak bu kadar destek verirdim. Gana'nın o amatör ruhlu oyununu gördükçe çok sevdim. Hatta Arjantin yerine Gana şampiyon olsun diye bile iç geçirdim. Ancak modern futbol bir kez daha galip geldi. Gyan 120. dakikada o penaltıyı içeri sokabilse bu gol Uruguay'a ve özellikle Luis Suarez'e çok güzel bir kapak olacaktı. Hayatımda gördüğüm en ahlaksız futbolcuların başında gelir Suarez.

Gana'nın futbolunu küçümseyenler, Uruguay'ın oynadığı çağdışı futbolu neden görmüyorlar anlamıyorum. maçın 70. dakikasından itibaren defans oyuncuları kazandıkları her topu şişirdiler. Önde 3 kişi bırakmış geri kalan 7 oyuncu kaleyi savunmaktan başka birşey yapmadı. Arada beklerin katıldığını gördük o kadar. Dakikalar ilerledikçe Uruguay'ın acizliği baş gösterdi. Ancak başta dediğim gibi futbolun amatör ruhunu temsil eden Gana bir türlü öldürücü darbeyi vuramadı.

Halbuki uzatmanın son saniyelerinde kazanılan bir penaltı vardı. Gyan turnuva boyunca iki penaltıyıda gole çevirmişti. Sahada Mensah, evdeki koltuğunda ise ben havalara zıplamıştım yarı finaldeyiz diye. Ancak Gyan sakinliğini koruyamayarak topa bilinçsiz bir vuruş gerçekleştirdi. Ve o bilinçsiz top üst direkle buluşunca o an anladım yarı finale çıkamayacağımızı. Penaltılarda ise maalesef kalemizde kaleci yoktu. Tüm turnuva boyunca olduğu gibi kale hep boştu. Ancak topu auta atarlarsa bir şans elde edebileceğimizi biliyordum. Fakat penaltı kaçırma yarışı devam edince yarı final oynamayı hiç haketmeyen Uruguay bir daha rüyasını dahi göremeyeceği yere yükseldi.

Belki Gana tarihi bir başarının kıyısından döndü ancak kazandığı milyonlarca taraftar vardır benim gibi. Bu güzel takım her türlü övgüyü hakediyor. Sanayileşen, otomatikleşen futbola karşı güzel bir başkaldırı hikayesi yazdılar. Onları izlemek büyük bir zevkti. 2010 Dünya kupası seneler sonra aklıma geldikçe Gana'nın güzelliklerinden ve Uruguay'ın acizliğinden başka birşey hatırlamayacağım. Bundan sonra Hollanda'nın Uruguay'a haddinin bildirmesini bekleyeceğim.

Ah be Gyan ...

Hiç yorum yok: