Çarşamba, Haziran 24

Kitap İçinde Kitap, Aşk İçinde Aşk!


"Aşk’ın hiçbir sıfata ve tamlamaya ihtiyacı yoktur. Başlı başına bir dünyadır aşk. Ya tam ortasındasındır, merkezinde, ya da dışındasındır, hasretinde...”


Elif Şafak okur musunuz bilmem... ben sadece köşe yazılarını takip ederdim... yazıları akıllıca olmasına rağmen pek de hoşlandığım söylenemezdi tarzı itibariyle. çok rahat, açık, cesur oluşu belki de alışılagelmiş bayan yazarlara nazaran takındığı üslup bana itici gelmesine yetiyodu, bilmiyorum... fakat bütün bu cesur tavrına rağmen yazılarında hep bir tasavvuf gizliydi. ilgimi çekti haliyle ve araştırmaya koyuldum... araştırdıkça sevdim, sevdikçe okudum, okudukça daha bi ilgimi çekmeye başladı ve en nihayetinde son kitabından başlamaya karar verdim... "AŞK"...

kitapçıya girdiğinizde zaten hemen sizi karşılıyor rengi dolayısiyle =)

okumaya başlayınca kitap içinde bir kitap, beşeri aşk içinde ilahi bir aşk okuyor ve kadının zekâsına, hayal gücüne bir kez daha hayran kalıyorsunuz... kitapta adı geçen hemen her karakterin dilinden okuyorsunuz kitabı... aşkın aslında yalnızca bu dünyaya ait değil, bu dünyayı aşan bir duygu da olduğunu öğreniyorsunuz. aslında aşkın benliği eritmek olduğunu,materyalist dünyanın çok ötesine geçiren bir duygu olduğunu, bu kitapta daha iyi anlıyorsunuz...

aşk'tan çok esasında yan yana duymaya pek alışık olmadığımız iki kelimeyi bir araya getirip sunuyor bize Elif Şafak: "Aşk Şeriatı":

"Allah kılı kırk yararak titizlikle çalışan bir saat ustasıdır. O kadar dakiktir ki sayesinde her şey tam zamanında olur. Ne bir saniye erken ne bir saniye geç. Her insan için bir aşık olma zamanı vardır; bir de ölmek zamanı."
"Başına ne gelirse gelsin karamsarlığa kapılma. Bütün kapılar kapansa bile, sonunda O sana kimsenin bilmediği gizli bir patika açar. Sen şu anda göremesen de dar geçitler ardında nice cennet bahçeleri var. Şükret! İstediğini elde edince şükretmek kolaydır. Sufi, dileği gerçekleşmediğinde de şükredebilendir."
"Hakk'ın karşına çıkardığı değişimlere direnmek yerine, teslim ol. Bırak hayat sana rağmen değil, seninle beraber aksın. "Düzenim bozulur, hayatım alt üst olur" diye endişelenme. Nereden biliyorsun hayatının altının üstünden daha iyi olmayacağını?"
" Kusursuzdur ya Allah, O'nu sevmek kolaydır. Zor olan hatasıyla sevabıyla fani insanları sevmektir. Unutma ki kişi bir şeyi ancak sevdiği ölçüde bilebilir. Demek ki hakikaten kucaklamadan ötekini,Yaradan'dan ötürü yaratılanı sevmeden,ne layıkıyla bilebilir,ne layıkıyla sevebilirsin."
"Aşksız geçen bir ömür beyhude yaşanmıştır. Acaba ilahi aşk peşinde mi koşmalıyım, yoksa dünyevi, semavi ya da cismani diye sorma! Ayrımlar ayrımları doğurur. AŞK'ın hiçbir sıfat ve tamlamaya ihtiyacı yoktur."
eminim bir yerlerinde kendinizi bulacaksınız siz de... Şems ile olgunlaşacak, Mevlana ile daha çok seveceksiniz...

3 yorum:

hrmpasa dedi ki...

Güzel özetleme ve takdim...tebrik,takdir..

aksilaz dedi ki...

Çok güzel bi yazı olmuş. Sıraya koydum bu kitabı...

peykân dedi ki...

oku bence de...
sonra da okumadıysan Olasılıksız'ı oku...bitirince onun hakkında da yazcam sanırım, müthiş ilerliyo.