Pazar, Haziran 14

"ÖSS", "SBS"...vs


Duyduğumda, hâlâ panik olduğum, içimde inanılmaz bir tiksintiyle hissettiğim, tüylerimi diken diken eden, her sene inanılmaz bir psikopatlık göstererek tek tek sorularını çözdüğüm, " Öğrenci Seçme Sınavı" 2009 bugün yapıldı... dün ve geçen hafta da el kadar sabi sübyanı strese sokan "SBS" sınavı yapılmıştı...
Sadece beni mi bu kadar celallendiriyor bu sınavlar diye düşünüyordum fakat herkesin bu dertten muzdarip olduğunu anlamam çok da zamanımı almadı... aslında bu sınavlarla ilgili hep kötü anılarım olduğundan kaynaklı benim nefretim... sıkıntı, stres, mide bulantıları, sınavda aksilikler....vs...vs...vs.
Bu kadar nefreti döktüğümden, lütfen sınavlara karşı olduğumu çıkarmayınız... Sınavlara değil, karşı olduğum şey tamamiyle "sistem"...
Daha bir sisteme alışmadan diğeri çıkıyor karşımıza, hah tamamdır bu sistem oturuyor galiba dediğinizde diğeriyle karşı karşıya bırakılıyorsunuz... ya bu sistemlerle çocuğun legolarla oynadığı gibi oynayanlar hiç birşeyden anlamıyor, ya da ben bişey bilmiyorum... çocuk öyle bir stres yaparak, "bu sene kesin girmeliyim, seneye sistem değişecek" mantığıyla sınava giriyor ki hadi bekle şimdi başarıyı bu çocuktan... misal ben=) sırf sistem değişecek diye istediğim bölüm ama istemediğim bir üniversiteye gitmek zorunda hissettim kendimi ve tercih yaptım vesselam...
Bir de SBS çıktı şimdi... tek liselere girme sınavı yetmiyormuş gibi çocuğu her sene sınava tabi tutma yoluna gittiler... belki sadece bir kaç saatte çocuğu sınamanın doğru olmadığı eleştirilerine karşı geliştirilmiş bir "sistem" olabilir diye düşünsek de, baktığımızda artık çocukları ilkokul 4. sınıftan itibaren dershaneye göndermeye başlamış veliler.çocuklar da çok memnun değiller hallerinden haliyle... geçenlerde sınava hazırlanan kuzenim SBS'nin açılımının "sanane benim seviyemden" olduğunu söylüyordu =) hoşuma da gitmedi değil yani. Haklı çocuk, kendilerinden çok anne babaların yarıştığı bu sınav hakkında düşündüklerinde...
E bu çocukların en güzel çağlarına ne olacak??? çocukluğunu ne ara yaşayacaklar??? ne zaman saklambaç oynayacak, 9 taş oynayacak, bilye oynayacak, oyuncu kartlarıyla birbirlerine hava yapacak, leblebi tozu çekmeye çalışırken ölümlerden dönecek(inanılmaz zevklidir), bisiklete binecek, tsubasayı izleyecek, Susam Sokağı'nda harfleri rakamları öğrenecek, mahalle maçları yapacak, kavga edecek, ağlayacak, kahkahalar atacak??? bunları hangi ara yapacak???
Evet haklısınız aslında, artık bunların hiçbiri yok ki zaten di mi.... ne Tsubasa, ne Susam Sokağı, ne mahalle maçları, ne çocuk sesleri, ne kavgaları ne de gülüşleri... çok Sistemli bir Sistem...
tam yarış atı olmuşlar bile zaten...

Allah muvaffakiyetler versin, ne diyim... geçmiş olsun dileklerimle... ;)


2 yorum:

aksilaz dedi ki...

Ya yeşillikler içinde okudun hala şikayet ediyosun :)))

peykân dedi ki...

insanoğlu değil mi hepsi nankör... =)