Cumartesi, Ağustos 14

Sivasspor 2-1 Galatasaray #1

Yazıyı Buca - Beşiktaş maçının devre arasında yazıyorum. Beşiktaş iyi mi oynuyor? Hayır fakat kendini izletiyor. Bugün puan kaybının geleceğinden emindim açıkcası. Skor pek sürpriz olmadı benim adıma. İki post aşağıdada belirttim bunu. Beni üzen geçtiğimiz yıl oynanan silik futbolun tekrarını sahada görmem.

Fotoğraf çok şey anlatıyor. Arda'da Rijkaard'da maçı kazanma adına büyük çaba harcıyor. Bu bir gerçek fakat bir türlü sonuç değişmiyor. Bu filmi geçtiğimiz sezon çokca gördük. Sorun artık zihinlere işlemiş durumda. Bugün Mustafa Sarp eğrisi doğrusu denk geldi ve gol attı. Sonrasında ise Sivasspor'un ablukası altında geçti. Kewell kendinden beklenen performansın üstüne çıktı. İlk yarı iyi kötü önde girdik diyordum fakat komik bir serbest vuruş geldi. Bu golü halı sahalarda atıyoruz. Galatasaray gibi hedefleri üst düzey olan bir takımın böyle saçma ve basit bir gol yemesine sinirlenmemek elde değil. Ali Turan'a kızmamakta mümkün değil.

İkinci yarı başladığında golün gelmeyeceğini anlamak için geçtiğimiz yılı yaşamak gerekiyor. Eminim Messi dahi olsa galibiyet getirecek gol atılamaz. Orta sahada Cana - Ayhan - Sarp hücuma destek vermemek istiyor resmen. Sarp'ın gayreti olmasa Arda ve Kewell ile gol arayan bir takım olacak sahada. Sonrasında orta sahada hücuma çıkarken kaptırılan bir top ve akabinde Servet'in gereksiz hamlesi sonucu boş kalan Cihan ve golü. Kalede kaleci olmadığı için atılan her şut gol olabilir bu sene.

Maçın geri kalan kısmı ise çırpındıkça batan bir Galatasaray. Baros - Kewell - Arda - Batdal dörtlüsü dahi sahadayken pozisyona girilemedi. Kızdığım noktada burada başlıyor. Rijkaard geleli takıma oturtmuş olduğu bir sistem yok. Sıkışınca uzun oynayın diyor Rijkaard. Son dakikalarda harcadığı enerjiyi gördükçe üzüldüm. Kendisiyle olmayacağını biliyorum fakat Rijkaard'ın galibiyet için hatta bir puan için böyle heba olmasına hiç gerek yok.

Bundan sonrayapacağı tek şey kaldı artık. Yarından tezi yok Adnan Polatla görüşecek ve orta sahaya istediğim iki oyuncu ve bir kaleci gelecek yada ben istifa ediyorum demeli. Yoksa bu senaryoyu izlemekten biz sıkıldık. Adnan Polat ise üzgün pozlar yerine takıma sahip çıkmalı ve neşteri vurmalıdır. Olan biz Galatasaray taraftarına oluyor. Futbolcular için üzüntü belki bir gece sürer. Ancak taraftar için uykusuz geceler demektir. Bunları yaşatmaya hakları yok.

Hiç yorum yok: