Çarşamba, Kasım 10

1860 Münih Günlerim - 1

Göreve geldiğimde medyanın tahmini 8. Olacağım yönünde oldu. Klüp başkanı ise orta sıralarda bitirmeyi başarı olarak gördüğünü açıkladı. Transfer bütçesinin başlangıçta olmadığı bir takım 1860 Münih. Kadroyu incelediğimde ise şu sonuçları çıkardım :


Kalede Kiraly var ve tecrübesi ile ona güvenecektim. Yedek olarakta gayet iyi özellikleri olan Tschauner var. Kiraly’e Bundesliga’ya çıkana kadar güveneceğim. Sonrasında ise yine tecrübeli bir kaleci ile takviye yapmayı düşünüyorum. Genç kalecileri tercih etmiyorum oyunda.

Defans hattıda umduğumdan iyi çıktı. Özellikle stoperler gayet iyi. Breda ve Ghvinianidze as stoperlerim oldu. Yedekleri Necat ve Buck ise aynı kaliteye sahip. Bundesliga’ya çıktıktan sonra elbette akviye yapılmalı. Sağ bekte Rukavina’yı görmem sevincimi katladı. Yeterli özelliklere sahip. Sol bek olarak elde bulunan Schwarz ise yetersiz. Bu bölgeye takviye yapmalıydım. Ancak transfer bütçesinin olmaması sıkıntıya sokuyor insanı.

Orta sahada ise defansif anlamda sıkıntı yok Umoza ve Sırp Ignjovski takımın üstündeler. Özellikle Umoza genç yaşına rağmen çok başarılı. Rumen Lovrin’de sıkıntısız kullanabilecek bir isim. Kanatlarda ise yetersiz oyuncular bulunuyor. Sadece Savio ilk 11 de forma bulabilecek kaliteye sahip. Fiorentina’dan kiralanan genç Brezilyalıyı kadroda tutmak lazım gelecek sezon için. Bierofka ise onun yedeği olacak. Sağ kanatta büyük bir sıkıntı var. Mevcut isimler yetersiz ve kanat oyuncusunda olması gereken hız ve orta yapma özellikleri çok düşük.
Forvet mevkisi ise sadece Benjamin Lauth’a emanet. Cooper’da onun yedeği konumunda. Diğer kişiler ise satılık listesinde yer buldu.


Bir çok oyuncuyu satılık listesine koydum. Ancak sadece 4 oyuncu satılabildi. Özellikle Tarım Çamdal’ı satmak aklımda yoktu ancak teklif çok iyi olunca tereddüt dahi etmedim. Biancucchi, Moritz ve Stermisko diğer satılan oyuncularım. Toplamda 9 milyon $ elde ettim ancak bunu transfer bütçesine etki 1,7 milyon $ oldu. Bu sebeple bonservisi elinde oyunculara ilgi duymaktan başka çare kalmadı. Ajanların önerdiği Coelho ismini kaçırmadım tabiî ki. Sağ kanata çare olacaktı kendisi. Defansın soluna ise Senagalli Faye iyi bir hamle oldu. Sonrasında ise iki önemli isim daha aldım. Özellikle Gaitan’ı almakta bayağı zorlandım. Orta sahada yaratıcı oyuncu eksikliğini giderecekti. Luccin ise rotasyon için alınan ve tecrübeli bir isim. Transfer sezonunun başında Maresca’ya yaptığım ilk tekliflerde sonuç alamadım. Ancak transferin bitimine doğru yönetim büyük bir jeste imza attı ve Maresca’yla anlaştığını ilan etti. Forvet oyuncu transferinde istediğim isimleri alamadım ve ilk yarı sonuna kadar Lauth’a bel bağladım. Transferin son gününde ise Alan Patrick gibi genç yeteneği kiralayarak Gaitan’ı yedeklemiş oldum.


İki taktik oluşturdum ve bunlardan sürekli kullanacak olduğum 4-1-2-1 şeklinde. Orta saha bolluğu ile bu taktiği kullanmakta sıkıntı çekmiyorum. Defansımı nde kuruyorum, bekler ofansif olarak oynuyor. Orta sahadaki DMC görevini üstlenen isim full defans olarak oynuyor. Sağ iç box to box, sol iç ise iki yönlü oyuncu oynuyor. Hücum kanatları yaratıcılık özellikleri arttırılmış ve atak olarak forma giyiyor. Forvet ise Uç forvet ve herkes onu besliyor.

Diğer taktiğim ise daha kontrollü ve defansif. Bu taktiği Almanya kupasında zor maçlarda kullanacağım. AMC pozisyonunda Gaitan takımın kilit ismi, kısa paslarla ve uzaktan bol şutla oynuyor. Hızlı olmaması dezavantaj. Bu bölgedeki hedef isim Buonanotte ancak şuan onu alabilmek çok zor.


Hazırlık maçlarında Gaitan’ı forma sokmak için AMC li sistemi kullandım ve diğer kanat oyuncularını gördüm. Güçlü takımlara karşı oynamak iyi bir test oldu. Kazan ve Schalke maçlarında gayet iyi oynadım ancak sonuç kötü oldu. Hazırlık döneminde fark yaratan oyuncular Uzoma, Gaitan, Lauth ve Coelho oldu. Faye’den beklemediğim vasat bir performans aldım.


Özellikle Coelho frikiklerde çok etkili, Maresca ise kornerlerden yaptığı asistlerle kalitesini belgeledi. Umoza ise en sevdiğim oyuncum. Genç Nijeryalı uzaktan attığı gollerle mest ediyor. Box to box görevinde ise kusursuz. Şuanda Luccin mutsuz ve devre arasında ayrılabilirz. Hata yaptığım bir transferdi. Ona verdiğim haftalık 8500 $ ile genç bir forvet alabilirdim. Devre arasında diğer satılık isimlerden gelecek 2-3 milyon $ ile nokta transferler yapabilirim. Ancak Lauth’u sezon sonuna kadar direk oynatacağım. 5 golle gol krallığında da iddialı. Şu anda Bordeaux onu izliyor ve ileride fiyatıda artacaktır.

Almanya kupasında Torgelow’u rahat geçtim. Ligin ilk maçında Osnabrück karşısında son dakikalarda attığım golle tek puan aldım. Sonrasında Bocuhum önünde farklı galibiyet rehavet getirmiş olmalı ki Aue ile 2-0 galip durumdayken 2-2 berabere kaldım. Berlin, Duisburg ve Karlsruhe galibiyetleri takıma moral verdi ve taraftarlar bana olan güvenlerini dile getirdiler. Bu dönemde Gaitan’ın ve Coelho’nun sakatlığından az etkilenmemde keyifliydi.

Ligde son maçta alınan Oberhausen mağlubiyeti kötü oldu. Alacağım 3 puan ile ikinciliğimi sağlamlaştırabilirdim. Hertha Berlin ligin favorisi konumunda ve kadroları da çok iyi. Devre arasına bu sırada girersem ve alacağım iyi bir defans ile sürpriz puan kayıpları yaşamayacağımı düşünüyorum. Şimdilik her şey beklediğimin üstünde gidiyor. İlk sezon ligi ilk ikide bitirip direk olarak Bundesliga’ya gitmek istiyorum. Üçüncü Bundesliga’dan 15. İle play-off oynuyor.

4 yorum:

ryan o'reily dedi ki...

kariyerinde başarılar diliyorum... indirmek için link alabilirmiyim
emeğe saygı:D

aksilaz dedi ki...

başarılı olacağım gibi duruyor fakat bellide olmaz. forvetim sakatlanırsa 4-6-0 a dönerim artık :)

Gokruh dedi ki...

la olum 11 mi oynuyosun yoksa hala 10 mu oynuyon sen ezberlemesındır 10 be :))

aksilaz dedi ki...

Fm 2011 yazıları okuyalım bi zahmet.