Pazartesi, Temmuz 6

Arif Sağ'ın Geç Gelen İtirafı

Akşam haberleri okurken çok sevindiğim ancak geç gelen bir habere rastgeldim. Ayrıca şu karikatürü yazan ve bunu yayınlayan "Evrensel"adlı kırma yayın organını Allah'a havale ediyorum. O gün yaşananları Arif Sağ işte böyle anlatıyor :

Arif Sağ, Madımak Oteli yangınını, yazılan bir senaryonun hayata geçirilmesi olarak gördüğünü söyledi. "Madımak bence senaryosu yazılmış oynanmış bir oyundur. Ama senaroyoyu kim yazdı bilmiyorum" diyen Arif Sağ, ihmalkar olarak gördüğü dönemin cumhurbaşkanı, başbakanı ve içişleri bakanının suçlu olduğunu, bu isimlerin faturayı ödemesi gerektiğini kaydetti. Otelin 8 saat boyunca taşlandığını, ilgili yerlere haber verildiğini ancak herhangi bir müdahalede bulunulmadığını anlatan Arif Sağ, "Bir anlık bir şey değil bu. Ben yetkililerle konuştum. Aziz Nesin konuştu. Kimse müdahale etmedi. Otel askerin, polisin gözü önünde yakıldı ama kimse müdahale etmedi. Devlet seyirci oldu." şeklinde konuştu.

O gün yaşadıkları ve nasıl kurtulduklarıyla ilgili daha önce çok defa açıklama yaptığını anlatan Arif Sağ, şunları söyledi: "Otel yanmaya başladığı zaman arkadaki camı kırdılar, biz de camdan bir boşluğa atladık. O boşluğun ne olduğunu da bilmiyorduk. Atladığımız yerdeki tenekeler yıkıldı, biz balkona düştük. Balkon da Büyük Birlik Partisi'nin binasının balkonuymuş. Otel ile bina arasında bir balkon. Sonra orada patırtılar kütürtüler duyuldu. Karşı koydular önce oradaki insanlar. 'Biz sizi çağırmadık' gibi şeyler söylediler. Sonra BBP'nin il başkanı ya da başkan yardımcısıydı kim olduğunu bilmiyorum. Bir arkadaş beni görünce itiraz edenleri durdurdu bizi içeri aldılar. 41-42 kişiydik. İçeri girdik oturduk. Sonra bizi içeri aldırtan arkadaş, 'Arif abi, Allah'ın hikmetine bak. Yıllar önce Kızıdağ'da bir kış günü arabam bozulmuştu. Sen durdun beni arabana aldın. Sivas'a getirdin beni ölümden kurtardın. Bugün de Allah kısmet etti ben sizi ölümden kurtardım' şeklinde konuştu. Orada bir saat kaldık, bizi emniyet müdürlüğüne götürdüler.

Orada yaşadığımız budur. Biz hiç bir zaman 'BBP'liler geldiler bizi yaktılar' gibi bir laf etmedik. Öyle bir şey yok."BBP'liler içeri almasalardı yanan otel ile bina arasındaki boşlukta kurtarılmayı bekleyeceklerini söyleyen Arif Sağ, "Şu anlaşılmasın 'BBP'liler gelip bizi otelden kurtardılar, yangından kurtardılar' böyle değil. Olay bu değil. Biz oraya atladık. Biz onların balkonuna atladık. Önce itiraz ettiler, sonra bizi parti il başkanlığına aldılar. Olay böyle" şeklinde konuştu.

1 yorum:

peykân dedi ki...

eline sağlık vedat...
taptıkları insan bunları söylediği halde eminim ki yine de Muhsin Yazıcıoğlu'na yazdıkları, gördüğümde içimi ürperten o iğrenç pankartlardan pişman değiller... çünkü bunlar sabit fikirli insanlar, ne kadar anlatmaya çalışsanız da şizofren misali yazdıklarını oynarlar... Allah'a havale ediyorum... aah bi de Arif Efendi kendi tabancasının hikmetini de anlatsaydı...