Cumartesi, Temmuz 4

Marsis 2009

Memleket Rize olunca müzik zevki ister istemez o toprakların ezgilerine kayıyor. Çoktandır Karadeniz ve bilhassa yerel karadeniz müziği adına grup çıkmıyordu. Aslında yerel olarak çok sanatçı çıktı ancak bu müziği birde çağdaş müzikle birleştirince daha lezzetli bir tat çıkıyor. Bunu Kazım Koyuncu örneğinde bizzat yaşadık. Birol Topaloğlu ile farklı dünyalara kanat açtık. Şimdi tanıtacağım grubun adı ise Marsis. Yaklaşık 1,5 yıl önce bu albümleri için çalışmalara başladılar. Mayıs ayında ilk albümlerini çıkardılar.

Açıkcası benimde kendileri ile tanışmam 20 gün önce oldu. Albümü dinlediğimde çok keyif aldım. Bu tür müzik sevenlerin dinlemesi gerektiğine inandığım bi grup. Siyasi olarak bazı açıklamaları var ancak bizim için ülke bütünlüğüne zarar verici açıklama yapmadıkları için bu bir önem göstermez. Bi yerlerde denk gelirseniz dinlemeden geçmeyin. Özellikle Marsis Dağı adlı parçayı dinlemenizi isterim.

Not : Marsis Dağı, Ayder Yaylası ile Borovan Vadisi arasında kalmaktadır.

2 yorum:

peykân dedi ki...

karadenizi-özledim, özledik, özledilerrrr...:(
bambaşka güzel karadeniz müziği...
ben bilmiyodum grubu, şmdi dinledim azbuçuk... hoş cidden...

aksilaz dedi ki...

Tulum sesi olsun iyi olmasu için yeterli ...